The Return of the Dirigibles
When it comes to technology, people are not inclined
to return to the past. Yet, some exceptions do exist. Such is the attitude at
present towards dirigibles. Having abandoned the skies more than 40 years ago,
they have suddenly begun to reappear. Designers have once again sat down to
design this kind of transportation. Their use can still be limited, but there
is no doubt that dirigibles are coming back.
Why is dirigible attractive? What do you
do with it? As its cruising speed is about 60 miles per hour, it is too slow to
be used as a passenger carrier. But it is cheaper to operate than a helicopter,
comfortable and capable of flying for several days. The craft's large size and
staying power (dirigibles have remained in skies for as long as a week) make it
ideally suited for exploration.
Their use in countries that have large
territories and are rich in forests and are planning to explore and exploit new
regions is most promising. They may be used to make a geological survey and to
make maps, to look for off-shore oil and minerals, to take tourists to
roadless, but beautiful places, to deliver heavy loads to remote regions and
bring the products back. They have a potential use as a flying platform. In
general, their possibilities are endless. They do not need expensive runways
required by cargo planes.
Besides, the technological possibilities
of manufacturing these crafts have changed. In 1920 and 1930s the dirigibles
were manned by a big crew. Today being equipped with electronic control they
can be operated by three pilots.
The modern dirigibles have one more
important advantage over older models — that of complete safety in flight, for,
instead of hydrogen, they are filled with helium which does not burn. The craft
is 200 feet long and is made of superstrong materials.
In the future it may be possible to build
a dirigible with a metal hull that could carry hundreds of passengers and
transport cargo around the world. In fact, it is probably as a cargo vehicle
that the dirigible will have the best chance to find its use.
Возвращение Дирижаблей
Когда дело доходит до
технологии люди не склонны возвратиться к прошлому. Все же, некоторые
исключения действительно существуют. Таково отношение в настоящее время к
дирижаблям. Оставив небеса больше чем 40 лет назад, они внезапно начали вновь
появляться. Проектировщики еще раз сели, чтобы проектировать этот вид
транспортировки. Их использование может все еще быть ограничено, но нет
сомнения, что дирижабли возвращаются.
Почему
дирижабль привлекателен? Что Вы делаете с этим? Поскольку его эксплуатационная
скорость составляет приблизительно 60 миль в час, это также не спешит
использоваться как пассажирский курьер. Но более дешево работать чем вертолет,
удобный и способный к полету в течение нескольких дней. Большой размер ремесла
и остающаяся власть (дирижабли остались в небесах пока неделя) делают, это
идеально удовлетворило для исследования.
Их
использование в странах, которые имеют большие территории и богаты лесами и
планирует исследовать и эксплуатировать новые области, является самым
многообещающим. Они могут использоваться, чтобы сделать геологический обзор и
сделать карты, искать оффшорную нефть и полезных ископаемых, взять туристов к
бездорожным, но красивым местам, поставить тяжелые грузы отдаленным областям и
возвратить продукты. У них есть потенциальное использование как летящая
платформа. Вообще, их возможности бесконечны. Они не нуждаются в дорогих
взлетно-посадочных полосах, требуемых грузовыми воздушными судами.
Кроме
того, технологические возможности производства этих ремесел изменились. В 1920
и 1930-ые дирижабли были укомплектованы большой командой. Сегодня будучи
оборудованным электронным контролем ими могут управлять три пилота.
У
современных дирижаблей есть еще одно важное преимущество перед старшими
моделями - та из полной безопасности в полете, поскольку, вместо водород, они
переполнены гелием, который не горит. Ремесло 200 футов длиной и сделано из
суперсильных материалов.
В
будущем может быть возможно построить дирижабль с металлическим корпусом,
который мог нести сотни пассажиров и транспортировать груз вокруг мира.
Фактически, это вероятно как грузовик, что у дирижабля будет лучший шанс найти
его использование.
|